Medailonky redakce festivalové dok.revue 2018



Eliška Charvátová  

Studentka druhého ročníku filmových studií a francouzské filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci. V současnosti působí jako asistentka programu a individuálního fundraisingu na festivalu Academia Film Olomouc a jako výkonná produkční knižního veletrhu LITR. V minulosti se podílela na festivalech PAF a Jeden svět Olomouc. Mimo film a literaturu ráda cestuje, věnuje se překladu a dobrovolnické činnosti.

 

Jitka Lanšperková 

Editorka dok.revue, dramaturgyně MFF pro děti a mládež Juniorfest a doktorandka na Ústavu filmu a audiovizuální kultury na MU v Brně. Absolventka mediálních studií a žurnalistiky, managementu v kultuře a filmové vědy. Studovala také na katedře filmových studií na univerzitách ve Stockholmu a Falmouthu. Působila jako redaktorka Aktuáně.cz, od roku 2016 spolupracuje s NAMU na klauzurní knize FAMU a je vedoucí programu na festivalu studentské tvorby START FILM.


Tomáš Poštulka 

Absolvent bakalářského dvouoborového studia žurnalistika a filmová věda na Univerzitě Palackého v Olomouci. V bakalářské práci se zabýval propojením těchto oborů a reflexí zobrazování žurnalistiky v amerických filmech. Nyní pokračuje v navazujícím magisterském studiu tamtéž. Absolvoval praxi v Olomouckém deníku a Olomoucké drbně. Nyní je vedoucím redakce filmového klubu Pastiche Filmz v Olomouci a redaktorem filmového webu Gorilla.cz.


Matěj Pořízek 

Absolvent bakalářského programu Obecné dějiny na plzeňské Západočeské univerzitě a v současnosti student Ústavu filmu a audiovizuální kultury na MU v Brně, kde ve své bakalářské práci analyzuje film Martina Friče Lidé na kře. Jako fanoušek filmu rád objíždí různé filmové festivaly. V letním semestru 2017 vedl projekt studentského kina ve spolupráci s kinem Scala a MU.


Janis Prášil

Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na FF MU v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Film a doba a Cinepur. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou. 


Matúš Slamka

Absolvent na Ústave filmu a audiovizuálnej kultúry FF MU. Bol koordinátorom projektu podporujúceho začínajúcich dokumentaristov My Street Films pre Juhomoravský kraj. Externe spolupracuje s brnenským kinom ART, pre ktoré robí lektorské úvody a debaty s tvorcami. Taktiež je jedným zo zakladateľov kina Cinema nad Svitavou a zároveň jeho dramaturgom. Príležitostne píše kritiky a texty pre rôzne filmové portály (moviesite.sk) a periodiká (Kino-Ikon: Frame). Pracoval na queer filmovom festivale Mezipatra. V súčasnosti sa zaoberá filmovými adaptáciami.


Kateřina Šardická

Studentka postgraduálního studia na Ústavu filmu a audiovizuální kultury FF MU, kde se badatelsky věnuje dějinám dokumentárního filmu a televizním formátům. Spolupracovala dramaturgicky s filmovými festivaly a přehlídkami. Příležitostně píše scénáře a v současnosti ji plně zaměstnává dramaturgická práce pro Českou televizi. 


Tereza Šplíchalová 

Vystudovala bakaláře na Ústavu filmu a audiovizuální kultury na FF MU. Nyní studuje mediální studia a žurnalistiku tamtéž. Organizovala studentské kino Vlny ve Scale a působila jako produkční a dramaturgyně v Cinema nad Svitavou. Každý rok vytváří nové Brněnské Use-it mapy.





F1.18DOK.REVUE
26. 10. 2018


z aktuálního čísla:

Situační recenzeCivilizace musí dát zpátečku Angažovaný snímek amerického dokumentaristy Jeffa Gibbse Planet of the Humans (Planeta lidí), kritizující způsob, jakým zacházíme s obnovitelnými zdroji energie, vyvolal řadu kontroverzních reakcí. Není divu, producentem snímku je známý filmař Michael Moore, který tento dokument umístil volně na YouTube na Den Země, kdy celosvětově vrcholila pandemie koronaviru.Kamila BoháčkováNový filmJednotka intenzivního života Jak koronakrize upozornila na téma paliativní péče, o němž už dva roky vzniká dokument? Adéla KomrzýTémaPolitika paměti (nejen) v Příbězích 20. stoletíVzpomínkové portály zaznamenávající a uchovávající rozhovory s pamětníky mají neobyčejnou odpovědnost, protože formují pomyslnou národní paměť. Stojí před nimi nesnadná otázka, jak neupřít slovo ani extrémním hlasům, a přitom se jimi nenechat manipulovat. Co vlastně patří a co už nepatří do „paměti národa“?Martin MišúrBáseňSonet jako koníček[56]Pier Paolo PasoliniRozhovorNechat lidi odvyprávět jejich příběhyS Viktorem Portelem, dokumentaristou, vedoucím dokumentačního oddělení organizace Post Bellum a spoluautorem televizního cyklu Příběhy 20. století o rozhovorech coby formě „paměti národa“Martin SvobodaRozhovorO vůli k životu všemu navzdoryO holokaustu vzniká mnoho filmů, málokterý ale ukazuje svědky, kteří vypovídají o svých zážitcích vůbec poprvé, a navíc je doprovázejí dosud neznámé autentické obrazové materiály. Řeč je o deset let starém čtyřdílném cyklu celovečerních dokumentů Zapomenuté transporty, který zachycuje deportaci Židů do málo známých táborů a ghett v Lotyšsku, Bělorusku, Estonsku a Polsku. O způsobu práce s pamětí hovoří jejich režisér, scenárista a producent Lukáš Přibyl.Petr ŠafaříkRozhovorZačněme u sebe, jinak se nic nezměníRozhovor s tvůrci dokumentu Země medu, makedonským dokumentaristy Ljubomirem Stefanovrm a Tamarou Kotevskou.Vojtěch KočárníkNová knihaFestivalová historie bez ideologieKarlovarský filmový festival sice letos kvůli protipandemickým opatřením nebude, ale přesto se jeho historií, převážně před rokem 1989, v těchto týdnech zabývá výzkumný tým pod vedením filmové historičky a publicistky Jindřišky Bláhové z Katedry filmových studií Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, aby dokončil rozsáhlou antologii, kterou v příštím roce vydá Národní filmový archiv. Jak kniha vzniká a proč se její autoři snaží představit hlavně neheslovité dějiny karlovarského filmového festivalu?Jindřiška BláhováÚvodníkJak se vaří dějiny?dok.revue 3.20redakce dok.revue