Medailonky redakce festivalové dok.revue 2018



Eliška Charvátová  

Studentka druhého ročníku filmových studií a francouzské filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci. V současnosti působí jako asistentka programu a individuálního fundraisingu na festivalu Academia Film Olomouc a jako výkonná produkční knižního veletrhu LITR. V minulosti se podílela na festivalech PAF a Jeden svět Olomouc. Mimo film a literaturu ráda cestuje, věnuje se překladu a dobrovolnické činnosti.

 

Jitka Lanšperková 

Editorka dok.revue, dramaturgyně MFF pro děti a mládež Juniorfest a doktorandka na Ústavu filmu a audiovizuální kultury na MU v Brně. Absolventka mediálních studií a žurnalistiky, managementu v kultuře a filmové vědy. Studovala také na katedře filmových studií na univerzitách ve Stockholmu a Falmouthu. Působila jako redaktorka Aktuáně.cz, od roku 2016 spolupracuje s NAMU na klauzurní knize FAMU a je vedoucí programu na festivalu studentské tvorby START FILM.


Tomáš Poštulka 

Absolvent bakalářského dvouoborového studia žurnalistika a filmová věda na Univerzitě Palackého v Olomouci. V bakalářské práci se zabýval propojením těchto oborů a reflexí zobrazování žurnalistiky v amerických filmech. Nyní pokračuje v navazujícím magisterském studiu tamtéž. Absolvoval praxi v Olomouckém deníku a Olomoucké drbně. Nyní je vedoucím redakce filmového klubu Pastiche Filmz v Olomouci a redaktorem filmového webu Gorilla.cz.


Matěj Pořízek 

Absolvent bakalářského programu Obecné dějiny na plzeňské Západočeské univerzitě a v současnosti student Ústavu filmu a audiovizuální kultury na MU v Brně, kde ve své bakalářské práci analyzuje film Martina Friče Lidé na kře. Jako fanoušek filmu rád objíždí různé filmové festivaly. V letním semestru 2017 vedl projekt studentského kina ve spolupráci s kinem Scala a MU.


Janis Prášil

Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na FF MU v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Film a doba a Cinepur. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou. 


Matúš Slamka

Absolvent na Ústave filmu a audiovizuálnej kultúry FF MU. Bol koordinátorom projektu podporujúceho začínajúcich dokumentaristov My Street Films pre Juhomoravský kraj. Externe spolupracuje s brnenským kinom ART, pre ktoré robí lektorské úvody a debaty s tvorcami. Taktiež je jedným zo zakladateľov kina Cinema nad Svitavou a zároveň jeho dramaturgom. Príležitostne píše kritiky a texty pre rôzne filmové portály (moviesite.sk) a periodiká (Kino-Ikon: Frame). Pracoval na queer filmovom festivale Mezipatra. V súčasnosti sa zaoberá filmovými adaptáciami.


Kateřina Šardická

Studentka postgraduálního studia na Ústavu filmu a audiovizuální kultury FF MU, kde se badatelsky věnuje dějinám dokumentárního filmu a televizním formátům. Spolupracovala dramaturgicky s filmovými festivaly a přehlídkami. Příležitostně píše scénáře a v současnosti ji plně zaměstnává dramaturgická práce pro Českou televizi. 


Tereza Šplíchalová 

Vystudovala bakaláře na Ústavu filmu a audiovizuální kultury na FF MU. Nyní studuje mediální studia a žurnalistiku tamtéž. Organizovala studentské kino Vlny ve Scale a působila jako produkční a dramaturgyně v Cinema nad Svitavou. Každý rok vytváří nové Brněnské Use-it mapy.





F1.18DOK.REVUE
26. 10. 2018


z aktuálního čísla:

Nový filmRoad movie s Kovym po českém školstvíIvo Bystřičan s youtuberem Kovym natáčí dokumentární road movie o výuce-nevýuce moderních dějin v našich školách, které se podle režiséra od dob jeho dětství příliš nezměnily. U studentů napříč republikou se tvůrci postupně dobírají toho, že jim výuka moderních dějin strašně chybí. Jaká by měla být? Film chce vyjevit kořeny problému a najít, co s tím.Ivo BystřičanSportHledání pravdy v sobě a v druhýchCristi Puiu je jedním z předních představitelů rumunské nové vlny. Mezi jeho největší úspěchy patří film Smrt pana Lazaresca, jenž na sebe upoutal v roce 2005 pozornost na festivalu v Cannes, odkud si odnesl cenu Un Certain Regard, a snímek Sieranevada z roku 2016, jenž bojoval v hlavní canneské soutěži. Na letošním Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě byl porotcem soutěže Opus Bonum a na své masterclass se podělil o svůj tvůrčí přístup, který je svou syrovostí a smyslem pro autenticitu blízký dokumentárnímu filmu.Martin SvobodaBáseňRok na vsiIvo HuclRozhovorŽijeme v éře chaotické multiplikace obrazůAndrei Ujica je jedním z nejvýznamnějších současných dokumentaristů. Tento rodák z Temešváru před téměř třiceti lety emigroval do Německé spolkové republiky, kde dodnes působí na Akademii umění a designu v Karlsruhe. V prosinci byl hostem kina Ponrepo, kde se promítaly některé jeho filmy. O svém přechodu od literatury k filmu a roztříštěnému dialogu nejen ve společnosti, ale také v akademickém prostředí hovořil pro dok.revue.David HavasNová knihaAutorský rozhlasový dokumentPravidelná blogerka dok.revue, teoretička audio dokumentů Andrea Hanáčková představuje kolektivní monografii o současném autorském rozhlasovém dokumentu, do níž přispěla zásadní stostránkovou studií o performativitě rozhlasového dokumentu, přičemž zbytek autorského týmu tvoří její studenti z oboru „radio studies“ na Univerzitě Palackého v Olomouci. Kniha vyjde na jaře roku 2020 v Nakladatelství AMU a měla by poprvé v širším kontextu představit současnou českou a dílčím způsobem i světovou rozhlasovou dokumentaristiku.Andrea HanáčkováÚvodníkPost-hysterie?dok.revue 6.14Kamila BoháčkováAnketaAnketa dok.revueVýroční anketa: Kniha & Film