Medailonky redakce festivalové dok.revue



Andrea Hanáčková

Rozhlasová teoretička a dokumentaristka, jakkoli se to možná navzájem vylučuje. Skoro čtvrt století pracuje jako freelancer pro Český rozhlas, jistější existenci ji zajišťuje olomoucká Univerzita Palackého, kde působí jako odborná asistentka na katedře divadelních a filmových studií. Pokouší se s kolegy ustavit v Čechách obor TV a radio studies. Vyhledává ticho a kopce, společenský čas nejraději tráví s aktivitami vesnického spolku v Crhově na Zábřežsku.







Vítězslav Chovanec

Absolvent filmové vědy na Masarykově univerzitě v Brně. Své texty z oblasti filmu publikoval či stále publikuje ve 25fps, Filmu a době a Cinepuru, kde rovněž zajišťuje produkci. V různých pozicích pracoval na několika tuzemských filmových festivalech a v roli novináře navštívil též několik festivalů v zahraničí. Mimo to působí v organizaci Člověk v tísni, kde spolupracuje s festivalem Jeden svět a zajišťuje akvizice filmů pro Jeden svět na školách.







Veronika Jančová

Filmová teoretička a historička. Absolventka magisterského programu Teorie a dějin filmu a audiovizuální kultury na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Badatelsky se soustřeďuje především na oblast českého nonfikčního filmu. Absolvovala stáže v České televizi a v Národním filmovém archivu a spolupracovala s Národním technickým muzeem a DaAcademy. Působí v redakci časopisu 25fps a ve společnosti Gnomon Production.







Jitka Lanšperková

Absolventka mediálních studií a žurnalistiky. Nyní pokračuje v navazujícím studiu filmové vědy a managementu na Masarykově univerzitě v Brně. Na jaře 2013 studovala na katedře filmových studií na stockholmské univerzitě. Ve své bakalářské práci přináší sondu do světa českých debutujících režisérů hraného filmu. V roce 2014 byla redaktorkou na Aktuálně.cz. Podílela se také na alternativní distribuci dokumentárního filmu Gottland z produkce nutprodukce. Od léta 2015 působí jako editorka žurnálu dok.revue a úzce spolupracuje s Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava v oddělení mediální komunikace. Nyní také společně s NAMU připravuje Klauzurní knihu FAMU 2016.







Janis Prášil

Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepur a na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.







Kateřina Šardická

Studentka postgraduálního studia na Ústavu filmu a audiovizuální kultury FF MU, kde se badatelsky věnuje dějinám dokumentárního filmu. Ve své dizertační práci se zaměřuje na vztahy mezi Československou televizí a Krátkým filmem v oblasti distribuce. Spolupracovala dramaturgicky s filmovými festivaly a přehlídkami. V současné době externě spolupracuje s Národním filmovým archivem na tvorbě DVD. Příležitostně píše scénáře pro televizní cykly. V minulosti spolupracovala brněnským studiem České televize.







 

Tereza Vlasatá

Studentka filmové vědy na Masarykově univerzitě. Aktivně se zajimá o experimentální filmy. Absolvovala praxi na filmovém festivalu Brněnská 16. Jako orální historička zpracovala rozhovor s Karlem Smyczkem o normalizační kinematografii. Účastnila se českého části výzkumu recepce trilogie Hobit. Ráda fotí analogovým fotoaparátem, hraje na trubku a klavír a čte.





F1.16DOK.REVUE
26. 10. 2016


z aktuálního čísla:

Nový filmRoad movie s Kovym po českém školstvíIvo Bystřičan s youtuberem Kovym natáčí dokumentární road movie o výuce-nevýuce moderních dějin v našich školách, které se podle režiséra od dob jeho dětství příliš nezměnily. U studentů napříč republikou se tvůrci postupně dobírají toho, že jim výuka moderních dějin strašně chybí. Jaká by měla být? Film chce vyjevit kořeny problému a najít, co s tím.Ivo BystřičanSportHledání pravdy v sobě a v druhýchCristi Puiu je jedním z předních představitelů rumunské nové vlny. Mezi jeho největší úspěchy patří film Smrt pana Lazaresca, jenž na sebe upoutal v roce 2005 pozornost na festivalu v Cannes, odkud si odnesl cenu Un Certain Regard, a snímek Sieranevada z roku 2016, jenž bojoval v hlavní canneské soutěži. Na letošním Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě byl porotcem soutěže Opus Bonum a na své masterclass se podělil o svůj tvůrčí přístup, který je svou syrovostí a smyslem pro autenticitu blízký dokumentárnímu filmu.Martin SvobodaBáseňRok na vsiIvo HuclRozhovorŽijeme v éře chaotické multiplikace obrazůAndrei Ujica je jedním z nejvýznamnějších současných dokumentaristů. Tento rodák z Temešváru před téměř třiceti lety emigroval do Německé spolkové republiky, kde dodnes působí na Akademii umění a designu v Karlsruhe. V prosinci byl hostem kina Ponrepo, kde se promítaly některé jeho filmy. O svém přechodu od literatury k filmu a roztříštěnému dialogu nejen ve společnosti, ale také v akademickém prostředí hovořil pro dok.revue.David HavasNová knihaAutorský rozhlasový dokumentPravidelná blogerka dok.revue, teoretička audio dokumentů Andrea Hanáčková představuje kolektivní monografii o současném autorském rozhlasovém dokumentu, do níž přispěla zásadní stostránkovou studií o performativitě rozhlasového dokumentu, přičemž zbytek autorského týmu tvoří její studenti z oboru „radio studies“ na Univerzitě Palackého v Olomouci. Kniha vyjde na jaře roku 2020 v Nakladatelství AMU a měla by poprvé v širším kontextu představit současnou českou a dílčím způsobem i světovou rozhlasovou dokumentaristiku.Andrea HanáčkováÚvodníkPost-hysterie?dok.revue 6.14Kamila BoháčkováAnketaAnketa dok.revueVýroční anketa: Kniha & Film