Dobrá úroda


Když se režiséři snímku Dark Matter vydávají po stopách odpadu zbylého po armádních pokusech, Filipínec Khavn de la Cruz polévá červenou barvou drsné svědectví z ulic Manily, Robert Kirchhoff pátrá po souvislostech a zapomenuté spravedlnosti v Kauze Cervanová, Jan Gogola ml. představuje výtvarnici Kateřinu Šedou v rámech trpělivého pozorování, když Jonas Mekas zapíná kameru v přístavu Cassis a hledá světlo, v němž krajinu viděl malíř Georges Seurat o století dřív, a David Gatten vhazuje nenaexponovaný film do oceánu, aby se podmořský svět na něj přímo otiskl, činí autoři přesná rozhodnutí, která nejsou jen jedněmi z kroků v tvůrčím procesu, ale jsou gestem, manifestem, jemnou prací s detaily, podrobným opracováváním, projevem promyšlené péče, s jakou je třeba přistupovat ke každé odrůdě, ke každému žánru. Přijeďte vychutnat Dobrou úrodu z celého světa do Ji.hlavy 24.–29. října, více informací také na www.dokument-festival.cz.




3.13DOK.REVUE
14. 10. 2013


z aktuálního čísla:

Nový filmRoad movie s Kovym po českém školstvíIvo Bystřičan s youtuberem Kovym natáčí dokumentární road movie o výuce-nevýuce moderních dějin v našich školách, které se podle režiséra od dob jeho dětství příliš nezměnily. U studentů napříč republikou se tvůrci postupně dobírají toho, že jim výuka moderních dějin strašně chybí. Jaká by měla být? Film chce vyjevit kořeny problému a najít, co s tím.Ivo BystřičanSportHledání pravdy v sobě a v druhýchCristi Puiu je jedním z předních představitelů rumunské nové vlny. Mezi jeho největší úspěchy patří film Smrt pana Lazaresca, jenž na sebe upoutal v roce 2005 pozornost na festivalu v Cannes, odkud si odnesl cenu Un Certain Regard, a snímek Sieranevada z roku 2016, jenž bojoval v hlavní canneské soutěži. Na letošním Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě byl porotcem soutěže Opus Bonum a na své masterclass se podělil o svůj tvůrčí přístup, který je svou syrovostí a smyslem pro autenticitu blízký dokumentárnímu filmu.Martin SvobodaBáseňRok na vsiIvo HuclRozhovorŽijeme v éře chaotické multiplikace obrazůAndrei Ujica je jedním z nejvýznamnějších současných dokumentaristů. Tento rodák z Temešváru před téměř třiceti lety emigroval do Německé spolkové republiky, kde dodnes působí na Akademii umění a designu v Karlsruhe. V prosinci byl hostem kina Ponrepo, kde se promítaly některé jeho filmy. O svém přechodu od literatury k filmu a roztříštěnému dialogu nejen ve společnosti, ale také v akademickém prostředí hovořil pro dok.revue.David HavasNová knihaAutorský rozhlasový dokumentPravidelná blogerka dok.revue, teoretička audio dokumentů Andrea Hanáčková představuje kolektivní monografii o současném autorském rozhlasovém dokumentu, do níž přispěla zásadní stostránkovou studií o performativitě rozhlasového dokumentu, přičemž zbytek autorského týmu tvoří její studenti z oboru „radio studies“ na Univerzitě Palackého v Olomouci. Kniha vyjde na jaře roku 2020 v Nakladatelství AMU a měla by poprvé v širším kontextu představit současnou českou a dílčím způsobem i světovou rozhlasovou dokumentaristiku.Andrea HanáčkováÚvodníkPost-hysterie?dok.revue 6.14Kamila BoháčkováAnketaAnketa dok.revueVýroční anketa: Kniha & Film