Medailonky redakce festivalové dok.revue



Veronika Jančová

Filmová teoretička a historička. Studentka filmové vědy na Masarykově univerzitě v Brně. Za svou bakalářskou práci Bezpečně pracovat, více vyrábět: Analýza české krátkometrážní produkce let 1945 –1959 s tematikou mechanizace průmyslu a bezpečnosti práce (2014) získala Cenu děkana a Cenu Ústavu filmu a audiovizuální kultury. Při studia působila jako asistentka v České televizi, absolvovala stáže v Národním filmovém archivu a spolupracovala s Národním technickým muzeem a DaAcademy.


Jindřich Keil

Student produkce na FAMU, nehotový filmový teoretik a mariánskolázeňský Švihák. Ze Západních Čech po gymnáziu přesídlil do Brna na filmovou vědu. V druhém ročníku byl součástí prvního týmu, který dostal na starost chod tzv. studentského kina při kině Scala. Absolvoval stáž v produkční společnosti nutprodukce, která jej nasměrovala ke studiu produkce. Pořádá kulturní akce a festivaly v Mariánských Lázních pod hlavičkou lázeňského spolku Švihák.


Kateřina Šardická

Studentka, externí dramaturgyně a scenáristka. Ve své diplomové práci se zabývá analýzou krátkých turistických filmů, které přispívaly k rozvoji cestovního ruchu a turismu v Československu v 60. a 70. letech. Spolupracovala dramaturgicky s filmovými festivaly a přehlídkami. V současné době externě spolupracuje s Národním filmovým archivem a s brněnským studiem České televize, kde se podílí na vývoji dokumentárních a zábavních pořadů. Příležitostně píše scénáře pro televizní cykly.


Jitka Lanšperková

Filmová teoretička a publicistka. Vystudovala žurnalistiku a nyní studuje filmovou vědu a kulturní management na Masarykově univerzitě v Brně. Ve své diplomové práci přináší sondu do světa českých debutujících režisérů hraného filmu. Od léta 2015 působí jako editorka on-line žurnálu dok.revue a úzce spolupracuje s Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava v oddělení mediální komunikace. V minulosti byla redaktorkou kulturní rubriky na Aktuálně.cz.


Janis Prášil

Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepur a na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.





f1.15DOK.REVUE
27. 10. 2015


z aktuálního čísla:

Nový filmRoad movie s Kovym po českém školstvíIvo Bystřičan s youtuberem Kovym natáčí dokumentární road movie o výuce-nevýuce moderních dějin v našich školách, které se podle režiséra od dob jeho dětství příliš nezměnily. U studentů napříč republikou se tvůrci postupně dobírají toho, že jim výuka moderních dějin strašně chybí. Jaká by měla být? Film chce vyjevit kořeny problému a najít, co s tím.Ivo BystřičanSportHledání pravdy v sobě a v druhýchCristi Puiu je jedním z předních představitelů rumunské nové vlny. Mezi jeho největší úspěchy patří film Smrt pana Lazaresca, jenž na sebe upoutal v roce 2005 pozornost na festivalu v Cannes, odkud si odnesl cenu Un Certain Regard, a snímek Sieranevada z roku 2016, jenž bojoval v hlavní canneské soutěži. Na letošním Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě byl porotcem soutěže Opus Bonum a na své masterclass se podělil o svůj tvůrčí přístup, který je svou syrovostí a smyslem pro autenticitu blízký dokumentárnímu filmu.Martin SvobodaBáseňRok na vsiIvo HuclRozhovorŽijeme v éře chaotické multiplikace obrazůAndrei Ujica je jedním z nejvýznamnějších současných dokumentaristů. Tento rodák z Temešváru před téměř třiceti lety emigroval do Německé spolkové republiky, kde dodnes působí na Akademii umění a designu v Karlsruhe. V prosinci byl hostem kina Ponrepo, kde se promítaly některé jeho filmy. O svém přechodu od literatury k filmu a roztříštěnému dialogu nejen ve společnosti, ale také v akademickém prostředí hovořil pro dok.revue.David HavasNová knihaAutorský rozhlasový dokumentPravidelná blogerka dok.revue, teoretička audio dokumentů Andrea Hanáčková představuje kolektivní monografii o současném autorském rozhlasovém dokumentu, do níž přispěla zásadní stostránkovou studií o performativitě rozhlasového dokumentu, přičemž zbytek autorského týmu tvoří její studenti z oboru „radio studies“ na Univerzitě Palackého v Olomouci. Kniha vyjde na jaře roku 2020 v Nakladatelství AMU a měla by poprvé v širším kontextu představit současnou českou a dílčím způsobem i světovou rozhlasovou dokumentaristiku.Andrea HanáčkováÚvodníkPost-hysterie?dok.revue 6.14Kamila BoháčkováAnketaAnketa dok.revueVýroční anketa: Kniha & Film