Je třeba procvičit širší vidění

Carol Dertnigová

Again

Audience

Authorship

Aktionism 

Appropriation

Bravo 

Burlesque 

Bonus track 

Charme 

Clapping 

Choreography 

Crawl 

Collage 

Curtain

City Movement

Dance

Dada

Document

Death of the Audience

Elements

Feminism

Fanklin Furnace

FLuxus

Flash Mob

Gay right’s Movement

Genital Panik 

Good By 

Hello 

Happening

History of Performance

Identity

Institution

If I Can´t Dance, I Don´t Want To Be Part Of Your Revolution

Ikar 

Jealous Movement 

Konzentration

Koordination

Lecture

Let`s twist again, if you can`t think it dance it.

Light

Line

Migration

Mothers of Invention

Montage

Money Money 

Non Linear biografie 

Poem 

Politics 

Performance 

Performa 

Performance festival 1978 

Performanz

Public Space 

Pussy Riot 

Perform Perform Perform 1,2,3,4

Quiet 

Queer

Queer

Quiet

Reform Movement 

Rose c’est la vie

Rose 

Rolling 

Rolling

Rose

Slapstick 

Stage 

Sound Song 

Song Sound

Spoken word 

Suffragettes invented Performance Art 

To turn

Telephone 

Transgender 

U turn

Vanilla 

Verkleidung 

Vision

Walk 

Wieder und wieder 

Walk 

Wieder und wieer 

Xylophone 

Yell

Zugabe

Zuschauer

Zoom 

Přepis voice-overu na pomezí poezie, rapu a volné asociace Caroly Dertnigové, z jejího experimentálního filmu Je třeba procvičit širší vidění (2012; MFDF Jihlava, Fascinace).
 

Přeložila Zuzana Turková 




f3.13DOK.REVUE
26. 10. 2013


z aktuálního čísla:

Nový filmRoad movie s Kovym po českém školstvíIvo Bystřičan s youtuberem Kovym natáčí dokumentární road movie o výuce-nevýuce moderních dějin v našich školách, které se podle režiséra od dob jeho dětství příliš nezměnily. U studentů napříč republikou se tvůrci postupně dobírají toho, že jim výuka moderních dějin strašně chybí. Jaká by měla být? Film chce vyjevit kořeny problému a najít, co s tím.Ivo BystřičanSportHledání pravdy v sobě a v druhýchCristi Puiu je jedním z předních představitelů rumunské nové vlny. Mezi jeho největší úspěchy patří film Smrt pana Lazaresca, jenž na sebe upoutal v roce 2005 pozornost na festivalu v Cannes, odkud si odnesl cenu Un Certain Regard, a snímek Sieranevada z roku 2016, jenž bojoval v hlavní canneské soutěži. Na letošním Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě byl porotcem soutěže Opus Bonum a na své masterclass se podělil o svůj tvůrčí přístup, který je svou syrovostí a smyslem pro autenticitu blízký dokumentárnímu filmu.Martin SvobodaBáseňRok na vsiIvo HuclRozhovorŽijeme v éře chaotické multiplikace obrazůAndrei Ujica je jedním z nejvýznamnějších současných dokumentaristů. Tento rodák z Temešváru před téměř třiceti lety emigroval do Německé spolkové republiky, kde dodnes působí na Akademii umění a designu v Karlsruhe. V prosinci byl hostem kina Ponrepo, kde se promítaly některé jeho filmy. O svém přechodu od literatury k filmu a roztříštěnému dialogu nejen ve společnosti, ale také v akademickém prostředí hovořil pro dok.revue.David HavasNová knihaAutorský rozhlasový dokumentPravidelná blogerka dok.revue, teoretička audio dokumentů Andrea Hanáčková představuje kolektivní monografii o současném autorském rozhlasovém dokumentu, do níž přispěla zásadní stostránkovou studií o performativitě rozhlasového dokumentu, přičemž zbytek autorského týmu tvoří její studenti z oboru „radio studies“ na Univerzitě Palackého v Olomouci. Kniha vyjde na jaře roku 2020 v Nakladatelství AMU a měla by poprvé v širším kontextu představit současnou českou a dílčím způsobem i světovou rozhlasovou dokumentaristiku.Andrea HanáčkováÚvodníkPost-hysterie?dok.revue 6.14Kamila BoháčkováAnketaAnketa dok.revueVýroční anketa: Kniha & Film