Andy Warhol známým citátům


Andy Warhol známým citátům

Andy Warhol řekl, Vždycky odejdi v nejhorším.
Narodit se, řekl Warhol, je jako být unesen.
Každý dostane, Andy řekl, svých patnáct minut slávy.
Myslel jsem si, že si každý jen dělá legraci, řekl Andy.

Narodit se, řekl Andy Warhol, je jako být unesen.
Uvažuj jako bohatý, řekl Andy, tvař se jako chudák.
Myslel jsem si, že si každý jen dělá legraci, řekl Andy.
Umírání, řekl Andy, je ze všeho nejtrapnější.

Uvažuj jako bohatý, řekl Andy Warhol, tvař se jako chudák.
Jsem hluboce povrchní člověk, řekl Warhol.
Umírání, řekl Andy, je ze všeho nejtrapnější.
Andy řekl, Chtěl bych, aby byl můj náhrobek prázdný.

Jsem hluboce povrchní člověk, řekl Andy Warhol.
Móda přejde, řekl Warhol, ale styl je věčný.
Andy řekl, Chtěl bych, aby byl můj náhrobek prázdný.
Není snad život, řekl Andy, sled obrazů, které se opakují?

Móda přejde, řekl Andy Warhol, ale styl je věčný.
Každý dostane, řekl Warhol, svých 15 minut slávy.
Není snad život, řekl Andy, sledem obrazů, které se opakují?
Andy řekl, Vždycky odejdi v nejhorším.

Není snad život, řekl Andy, sledem obrazů, které se opakují?
Není snad život, řekl Andy, sledem obrazů, které se opakují?


Andy Warhol – filmař, provokatér, malíř a výtvarník slovenského původu. Vůdčí osobnost pop-artového hnutí, která svým konceptuálním přístupem ke kritice konzumní a masové kultury nezaměnitelně ovlivnila vývoj výtvarného umění ve druhé polovině 20. století. V jeho filmech se cíleně smazává hranice mezi fikcí, dokumentem a experimentem. Podvratnou hrou s autenticitou jsou filmy jako Spánek (Sleep, 1963), Empire (1964) nebo The Velvet Underground and Nico (1966).




3.8DOK.REVUE
12. 05. 2008


z aktuálního čísla:

Nový filmRoad movie s Kovym po českém školstvíIvo Bystřičan s youtuberem Kovym natáčí dokumentární road movie o výuce-nevýuce moderních dějin v našich školách, které se podle režiséra od dob jeho dětství příliš nezměnily. U studentů napříč republikou se tvůrci postupně dobírají toho, že jim výuka moderních dějin strašně chybí. Jaká by měla být? Film chce vyjevit kořeny problému a najít, co s tím.Ivo BystřičanSportHledání pravdy v sobě a v druhýchCristi Puiu je jedním z předních představitelů rumunské nové vlny. Mezi jeho největší úspěchy patří film Smrt pana Lazaresca, jenž na sebe upoutal v roce 2005 pozornost na festivalu v Cannes, odkud si odnesl cenu Un Certain Regard, a snímek Sieranevada z roku 2016, jenž bojoval v hlavní canneské soutěži. Na letošním Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě byl porotcem soutěže Opus Bonum a na své masterclass se podělil o svůj tvůrčí přístup, který je svou syrovostí a smyslem pro autenticitu blízký dokumentárnímu filmu.Martin SvobodaBáseňRok na vsiIvo HuclRozhovorŽijeme v éře chaotické multiplikace obrazůAndrei Ujica je jedním z nejvýznamnějších současných dokumentaristů. Tento rodák z Temešváru před téměř třiceti lety emigroval do Německé spolkové republiky, kde dodnes působí na Akademii umění a designu v Karlsruhe. V prosinci byl hostem kina Ponrepo, kde se promítaly některé jeho filmy. O svém přechodu od literatury k filmu a roztříštěnému dialogu nejen ve společnosti, ale také v akademickém prostředí hovořil pro dok.revue.David HavasNová knihaAutorský rozhlasový dokumentPravidelná blogerka dok.revue, teoretička audio dokumentů Andrea Hanáčková představuje kolektivní monografii o současném autorském rozhlasovém dokumentu, do níž přispěla zásadní stostránkovou studií o performativitě rozhlasového dokumentu, přičemž zbytek autorského týmu tvoří její studenti z oboru „radio studies“ na Univerzitě Palackého v Olomouci. Kniha vyjde na jaře roku 2020 v Nakladatelství AMU a měla by poprvé v širším kontextu představit současnou českou a dílčím způsobem i světovou rozhlasovou dokumentaristiku.Andrea HanáčkováÚvodníkPost-hysterie?dok.revue 6.14Kamila BoháčkováAnketaAnketa dok.revueVýroční anketa: Kniha & Film