Krátké zprávy

03/08/17 V novém dok.blogu tentokrát najdete několik poznámek filmového právníka Ivana Davida k právním aspektům rozdílů mezi hraným a dokumentárním filmem

27/07/17 Janis Prášil v novém dok.blogu přichází s reflexí nového filmu ukrajinského režiséra Sergeje Loznitsy Austerlitz a zároveň přináší poznámky z besedy s tímto režisérem z festivalu v Karlových Varech, kde měl film svoji premiéru.

20/07/17 Dok.blog: "Matematická entita fascinuje hrůzou i krásou." Andrea Slováková přináší poznámky z Letní filozofické školy 2017.

03/07/17 Nová rubrika plná nových filmů! Ode dneška budeme plnit rubriku Nový film (a Nová kniha) o něco častěji. První výstřel má Vít Klusák popisující setkání s neonacistou Daliborem, protagonistou jeho nového filmu, který soutěží na festivalu v Karlových Varech jako zástupce českých dokumentů.

29/06/2017 Další čtvrteční dok.blog se točí kolem rozhlasu: Andrea Hanáčková se v něm zaměřuje na současnou tvorbu Ivana Studeného. 

26/06/17 V Respektu vyšlo zcela nové dvojnásobné dok.revue! Najdete v něm rozhovor Kateřiny Šedé s Vítem Klusákem o Daliborkovi nebo třeba glosu Martina Svobody o České televizi, či kritické text o Quality TV. Přejeme inspirativní letní čtení! 

22/06/17 Mediální analytik z České televize Milan Kruml tentokrát ve svém dok.blogu uvažuje o pojmu mladý televizní divák. Kdo to vlastně je a proč?

09/06/17 Vít Janeček a Zuzana Piussi dokončili film o bývalém minstrovi financí Andreji Babišovi Selský rozum. Zvou na premiéru v pražské Lucerně v úterý 13. června 2017.  

08/06/17 V dalším dok.blogu filmový právník Ivan David v souvislosti se svou návštěvou mezinárodní autorskoprávní konference v Kodani uvažuje nad hamletovskou otázkou: Být, nebo nebýt? To je, oč tu běží.

01/06/17 V prvním červnovém dok.blogu analyzuje Martin Palúch úspěšný slovenský film 5. október, který podle něj vyniká v současné produkci svým formálně jednoduchým ztvárněním složitého a lidsky hlubokého tématu a také tím, že psychologicky stále počítá s účastí diváka na vytváření děje filmu. Jak se tento ve své podstatě hraný film dotýká filmu dokumentárního?