Píseň na rozloučenou

Báseň Charlieho Soukupa ze sbírky Radio

Ilustrace: Míša Kukovičová

Ať mír dál zůstává s touto zemí – good bye
krajina líbezná, kopečky, muziko hraj
pod horou dolina, úplný ráj
na skalách černá se borový háj
je v něm prej kriminál – vraj

Přírodní hranice, dokola vostnatej drát
jsou na ní celnice, co krok to stojí soldát
všude je dost práce, „alle sind frei“
učedník nemusí nach Österreich
je to tu zkrátka all right

Ať mír dál zůstává s touto zemí – good bye
krajina líbezná, kopečky, muziko hraj
za náma teče Dunaj
 


Sbírka Charlieho Soukupa Radio vyšla v nakladatelství Torst v roce 1998. O undergroundovém písničkáři a signatáři Charty 77 Charliem Soukupovi natočil v roce 2018 dokumentarista Jiří Holba snímek Feral. V něm se zaměřil zejména na Soukupův současný život v Austrálii, kde tento básník, poustevník a buddhista žije mimo civilizaci.




1.19DOK.REVUE
08. 04. 2019


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková