blogy: Tereza Reichová

Mládí vpřed!Dokumentaristka Tereza Reichová vypráví o své roli lektorky dokumentárního filmu na festivalu studentské tvorby Start Film.23.08.2018 - Tereza Reichová
Strach z „oken“Dokumentaristka Tereza Reichová se svěřuje s dilematem, které přináší tvorba pro televizi. Zamýšlí se nad tím, zda a jak přirozený televizní tlak na vyplňování přesně daných programových bloků koresponduje s tvůrčím procesem.09.02.2017 - Tereza Reichová
Festival jako jeden filmDokumentaristka Tereza Reichová reflektuje viděné na 20. ročníku MFDF Ji.hlava. Co v člověku mohou vyvolat tři odlišné filmy se stejným tématem?03.11.2016 - Tereza Reichová
Dokumentaristovo svědomíDokumentaristka Tereza Reichová předestírá dilema získávání protagonistů na svoji (filmařskou) stranu. Kde jsou hranice v komunikaci mezi postavou dokumentárního filmu a dokumentaristou?04.08.2016 - Tereza Reichová
Zásah dokumentemDokumentaristka Tereza Reichová píše o svých zážitcích z festivalu AFO a klade si otázku, kam se poděly filmy, které dokážou své diváky zasáhnout natolik, aby byť jen zčásti změnili svůj život.05.05.2016 - Tereza Reichová
Město snůDokumentaristka Tereza Reichová píše o restrukturalizaci televize veřejnoprávní služby, která v nedávné době vyvolala vlnu nevole dokumentaristické obce.17.03.2016 - Tereza Reichová
Vše začíná po projekciDokumentaristka Tereza Reichová obhajuje systém projekcí dokumentárních filmů spojených s diskuzemi nejen s tvůrci, ale i s lidmi, kteří k tématu mají co říci.21.01.2016 - Tereza Reichová
Nadchnout pro dokument – nadchnout pro životDokumentaristka Tereza Reichová tentokrát píše o své zkušenosti s často prvním setkáním studentů s tvorbou dokumentárního filmu.03.12.2015 - Tereza Reichová
Být užitečným blbcemTereza Reichová se zamýšlí nad mírou odpovědnosti každého dokumentaristy ke svému tématu, jež ve filmech zpracovává, ať už o kontextu ví jakékoliv množství informací20.08.2015 - Tereza Reichová
Bulvár jménem alternativaProč je nový snímek o velké rodině žijící v maringotce po svém z dokumentaristického hlediska neetický? Tereza Reichová ostře kritizuje způsob práce Evy Tomanové, autorky snímku Stále spolu.04.06.2015 - Tereza Reichová
Kancly nebo Kliniku? aneb zápis od společného stoluJak si zachovat tvůrčí svobodu a získat finance pro autorskou dokumentaristiku po opuštění FAMU? Tereza Reichová shrnuje právě se rodící myšlenku několika studentů, jak se vyhnout nutnosti spolupráce s velkými producentskými subjekty.26.03.2015 - Tereza Reichová
Družstvo není sprosté slovoJak zůstat profesionálem bez pomoci velkých institucí? Tereza Reichová se zamýšlí nad rolí družstev (nejen) v aktivistickém dokumentu.08.01.2015 - Tereza Reichová
Když aktivisté točí o aktivistechTerezu Reichovou jsme požádali, aby se v prostoru dok.blogu pravidelně věnovala tématu angažovaného dokumentu23.10.2014 - Tereza Reichová

   blogeři:
Helena BendováHelena BendováFilmová a herní teoretička a pedagožka. Vystudovala filmovou vědu, působila mj. v Národním filmovém archivu a několik let jako šéfredaktorka časopisu Cinepur. V současnosti pracuje na FAMU v rámci Centra audiovizuálních studií. Občas něco napíše nebo přeloží. V roce 2014 spolu s Matějem Strnadem sestavila sborník Společenské vědy a audiovize, připravuje knihu Umění počítačových her. V rámci dok.revue se bude věnovat dokumentárním počítačovým hrám.
příspěvky (9)
Filmová a herní teoretička a pedagožka. Vystudovala filmovou vědu, působila mj. v Národním filmovém archivu a několik let jako šéfredaktorka časopisu Cinepur. V současnosti pracuje na FAMU v rámci Centra audiovizuálních studií. Občas něco napíše nebo přeloží. V roce 2014 spolu s Matějem Strnadem sestavila sborník Společenské vědy a audiovize, připravuje knihu Umění počítačových her. V rámci dok.revue se bude věnovat dokumentárním počítačovým hrám.
Michal BregantMichal BregantGenerální ředitel Národního filmového archivu. Od roku 2002 šest let působil jako děkan FAMU a poté dva roky vedl katedru FAMU International. Jeho odborný zájem se dlouhodobě zaměřuje na českou kinematografii a na filmovou avantgardu, experiment a vztahy mezi filmem a jinými uměleckými druhy. Poslední dobou se snaží lidem vysvětlit, že digitalizace je báječný nástroj zpřístupňování filmů, ale že nedokáže „vyřešit všechno“.
příspěvky (2)
Generální ředitel Národního filmového archivu. Od roku 2002 šest let působil jako děkan FAMU a poté dva roky vedl katedru FAMU International. Jeho odborný zájem se dlouhodobě zaměřuje na českou kinematografii a na filmovou avantgardu, experiment a vztahy mezi filmem a jinými uměleckými druhy. Poslední dobou se snaží lidem vysvětlit, že digitalizace je báječný nástroj zpřístupňování filmů, ale že nedokáže „vyřešit všechno“.
Ivan DavidIvan DavidAdvokát. Absolvent právnické fakulty UK a filmové vědy na filozofické fakultě téže univerzity. V roce 2015 vyšla jeho odborná publikace Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva. Od roku 2013 je expertem Státního fondu kinematografie se specializací na ochranu práv ke kinematografickým dílům a jejich záznamům. Nepravidelně píše pro právní online portály jako elaw.cz nebo epravo.cz.
příspěvky (18)
Advokát. Absolvent právnické fakulty UK a filmové vědy na filozofické fakultě téže univerzity. V roce 2015 vyšla jeho odborná publikace Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva. Od roku 2013 je expertem Státního fondu kinematografie se specializací na ochranu práv ke kinematografickým dílům a jejich záznamům. Nepravidelně píše pro právní online portály jako elaw.cz nebo epravo.cz.
Mária FerenčuhováMária FerenčuhováBásnířka, překladatelka, badatelka. Přednáší dějiny a teorii dokumentárního filmu na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Publikuje odborné statě a poezii. Vydala několik knih, mj. vědeckou monografii Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a sbírku veršů Ohrozený druh (2012).
příspěvky (7)
Básnířka, překladatelka, badatelka. Přednáší dějiny a teorii dokumentárního filmu na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Publikuje odborné statě a poezii. Vydala několik knih, mj. vědeckou monografii Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a sbírku veršů Ohrozený druh (2012).
Tomáš FeřtekTomáš FeřtekNovinář, scenárista a dramaturg. V osmdesátých letech prodával v antikvariátu, jezdil s maringotkou po Čechách a šil spací pytle. V letech 1991 – 2007 působil jako redaktor týdeníku Reflex. Dnes pravidelně přispívá do Respektu. Jako novinář se orientuje především na tematiku vzdělávání a životní prostředí. Od roku 2007 pracoval ve vývoji TV Nova a společnosti Media Pro Production a jakožto kreativní producent a později scenárista se podílel na tvorbě docusoapů a detektivek. Od roku 2012 je na volné noze a jako dramaturg a scenárista pracuje pro Českou televizi. Spoluzaložil společnost EDUin, jež vytváří rámec pro diskuzi o vzdělání v České republice. Rád jezdí na kole a chodí pěšky.
příspěvky (7)
Novinář, scenárista a dramaturg. V osmdesátých letech prodával v antikvariátu, jezdil s maringotkou po Čechách a šil spací pytle. V letech 1991 – 2007 působil jako redaktor týdeníku Reflex. Dnes pravidelně přispívá do Respektu. Jako novinář se orientuje především na tematiku vzdělávání a životní prostředí. Od roku 2007 pracoval ve vývoji TV Nova a společnosti Media Pro Production a jakožto kreativní producent a později scenárista se podílel na tvorbě docusoapů a detektivek. Od roku 2012 je na volné noze a jako dramaturg a scenárista pracuje pro Českou televizi. Spoluzaložil společnost EDUin, jež vytváří rámec pro diskuzi o vzdělání v České republice. Rád jezdí na kole a chodí pěšky.
Jan Gogola ml.Jan Gogola ml.Režisér, dramaturg, pedagog FAMU a UTB, spolupracovník Českého rozhlasu a IDF. Bývalý dramaturg ČT, šéf programu ČT Brno, pedagog JAMU. Z filmografie: Vila Inocent, Nonstop, Panenka proti zbytku světa, Národ sobě.., Přes hranice: České Velenice evropské, Breathless: Mám ráda nudný život, Rock života, Král nic nedělá, Kateřina Šedá: Jak se dělá mýtus, František svého druhu, Exkurze aneb Historie současnosti. Retrospektivy: DOCsk Košice 2011, Febiofest Bratislava 2014. Masterclass: DOCsk Košice 2011, DOK Leipzig 2011, Filmer a tout prix – Brusel 2015. Dramaturgoval například filmy P. Abraháma, E. Hníkové, V. Chytilové, V. Janečka, P. Kerekese, R. Kirchhoffa, V. Klusáka, L. Králové, J. Krejčíka, F. Remundy, H. Třeštíkové.
příspěvky (4)
Režisér, dramaturg, pedagog FAMU a UTB, spolupracovník Českého rozhlasu a IDF. Bývalý dramaturg ČT, šéf programu ČT Brno, pedagog JAMU. Z filmografie: Vila Inocent, Nonstop, Panenka proti zbytku světa, Národ sobě.., Přes hranice: České Velenice evropské, Breathless: Mám ráda nudný život, Rock života, Král nic nedělá, Kateřina Šedá: Jak se dělá mýtus, František svého druhu, Exkurze aneb Historie současnosti. Retrospektivy: DOCsk Košice 2011, Febiofest Bratislava 2014. Masterclass: DOCsk Košice 2011, DOK Leipzig 2011, Filmer a tout prix – Brusel 2015. Dramaturgoval například filmy P. Abraháma, E. Hníkové, V. Chytilové, V. Janečka, P. Kerekese, R. Kirchhoffa, V. Klusáka, L. Králové, J. Krejčíka, F. Remundy, H. Třeštíkové.
Tereza HadravováTereza HadravováEditorka a estetička. Vystudovala estetiku a filozofii na FF UK. Pracuje jako redaktorka časopisu Estetika: The Central European Journal of Aesthetics. V roce 2014 editovala časopis dok.revue. Jako autorka či hostující editorka spolupracovala s časopisy Iluminace, Cinepur, Česká literatura ad. Ve své práci se zajímá o různá rozhraní filozofie, mimo jiné také o průniky filozofie a filmu. Právě tomuto tématu se bude věnovat ve svých příspěvcích na stránkách dok.blogu.
příspěvky (11)
Editorka a estetička. Vystudovala estetiku a filozofii na FF UK. Pracuje jako redaktorka časopisu Estetika: The Central European Journal of Aesthetics. V roce 2014 editovala časopis dok.revue. Jako autorka či hostující editorka spolupracovala s časopisy Iluminace, Cinepur, Česká literatura ad. Ve své práci se zajímá o různá rozhraní filozofie, mimo jiné také o průniky filozofie a filmu. Právě tomuto tématu se bude věnovat ve svých příspěvcích na stránkách dok.blogu.
Andrea HanáčkováAndrea HanáčkováRozhlasová teoretička a dokumentaristka, jakkoli se to možná navzájem vylučuje. Skoro čtvrt století pracuje jako freelancer pro Český rozhlas, jistější existenci ji zajišťuje olomoucká Univerzita Palackého, kde působí jako odborná asistentka na katedře divadelních a filmových studií. Pokouší se s kolegy ustavit v Čechách obor TV a radio studies. Vyhledává ticho a kopce, společenský čas nejraději tráví s aktivitami vesnického spolku v Crhově na Zábřežsku.
příspěvky (14)
Rozhlasová teoretička a dokumentaristka, jakkoli se to možná navzájem vylučuje. Skoro čtvrt století pracuje jako freelancer pro Český rozhlas, jistější existenci ji zajišťuje olomoucká Univerzita Palackého, kde působí jako odborná asistentka na katedře divadelních a filmových studií. Pokouší se s kolegy ustavit v Čechách obor TV a radio studies. Vyhledává ticho a kopce, společenský čas nejraději tráví s aktivitami vesnického spolku v Crhově na Zábřežsku.
Vít JanečekVít JanečekVít Janeček, narozen 1970. Absolvent FF UK (filmová věda) a FAMU (dokumentární tvorba), režisér, publicista, pedagog FAMU. V 90. letech pracoval jako dramaturg filmových projektů Experimentálního prostoru ROXY, divadla Archa a jako kurátor historických retrospektiv na několika ročnících MFF Karlovy Vary. Dlouhodobě se zabývá filmovou teorií, dokumentárním filmem a interdisciplinárními vztahy mezi uměleckými obory a obory poznání. Spoluzaložil Centrum audiovizuálních studií FAMU, které vedl první čtyři roky, v letech 2012 – 2015 vedl anglickou sekci FAMU – FAMU International. Od roku 2006 vede vzdělávací projekt MZV a FAMU v Barmě, této oblasti se věnuje šířeji. V roce 2014 spolu se svojí ženou režisérkou Zuzanou Piussi založil produkci D1film, kde nadále vyvíjejí mj. své filmy.
příspěvky (1)
Vít Janeček, narozen 1970. Absolvent FF UK (filmová věda) a FAMU (dokumentární tvorba), režisér, publicista, pedagog FAMU. V 90. letech pracoval jako dramaturg filmových projektů Experimentálního prostoru ROXY, divadla Archa a jako kurátor historických retrospektiv na několika ročnících MFF Karlovy Vary. Dlouhodobě se zabývá filmovou teorií, dokumentárním filmem a interdisciplinárními vztahy mezi uměleckými obory a obory poznání. Spoluzaložil Centrum audiovizuálních studií FAMU, které vedl první čtyři roky, v letech 2012 – 2015 vedl anglickou sekci FAMU – FAMU International. Od roku 2006 vede vzdělávací projekt MZV a FAMU v Barmě, této oblasti se věnuje šířeji. V roce 2014 spolu se svojí ženou režisérkou Zuzanou Piussi založil produkci D1film, kde nadále vyvíjejí mj. své filmy.
Milan KrumlMilan KrumlMediální analytik a původním povoláním novinář. Pracoval od konce osmdesátých let v Mladém světě, Týdnu a posléze v MF Dnes především jako zahraniční reportér a analytik, od roku 2001 působí v televizi jako specialista na žánry a vývoj formátů, nejprve v TV Nova a od roku 2012 v České televizi. Současně vyučuje na FSV UK dějiny televizní zábavy a mediální kritiku a na FAMU o televizních žánrech a jejich současné podobě.
příspěvky (10)
Mediální analytik a původním povoláním novinář. Pracoval od konce osmdesátých let v Mladém světě, Týdnu a posléze v MF Dnes především jako zahraniční reportér a analytik, od roku 2001 působí v televizi jako specialista na žánry a vývoj formátů, nejprve v TV Nova a od roku 2012 v České televizi. Současně vyučuje na FSV UK dějiny televizní zábavy a mediální kritiku a na FAMU o televizních žánrech a jejich současné podobě.
Štěpán KubalíkŠtěpán KubalíkŠtěpán Kubalík působí na katedře estetiky FF UK, kde dokončuje disertaci o pojmu estetických vlastností a vyučuje analytickou estetiku. Pro dok.revue přeložil dvě teoretické studie. Ve volném čase poslouchá rádio, hraje badminton a pouští draky v okolí Myslíva.
příspěvky (7)
Štěpán Kubalík působí na katedře estetiky FF UK, kde dokončuje disertaci o pojmu estetických vlastností a vyučuje analytickou estetiku. Pro dok.revue přeložil dvě teoretické studie. Ve volném čase poslouchá rádio, hraje badminton a pouští draky v okolí Myslíva.
Martin  PalúchMartin PalúchFilmový teoretik a historik. V roce 2001 ukončil studium filmové vědy na Filmové a televizní fakultě VŠMU v Bratislavě. Od roku 2002 působí jako samostatný vědecký pracovník na Ústavu divadelní a filmové vědy SAV v Bratislavě. V letech 2002 až 2005 byl odborným asistentem a tajemníkem Katedry filmové vědy na FTF VŠMU a od roku 2005 působí jako pedagog a odborný asistent oboru dramaturgie a scenáristika na Fakultě dramatických umění Akademie umění v Banksé Bystrici. Je autorem mnoha článků a odborných studií z oblasti teorie a dějin filmu. Vydal knižní publikaci Vnem v zrkadle fotografie a filmu (2010), jako spoluautor se podílel na monografii Herec Ivan Palúch (2008). V roce 2015 vyšla jeho odborná publikace s titulem Autorský dokumentárny film na Slovensku po roku 1989.
příspěvky (5)
Filmový teoretik a historik. V roce 2001 ukončil studium filmové vědy na Filmové a televizní fakultě VŠMU v Bratislavě. Od roku 2002 působí jako samostatný vědecký pracovník na Ústavu divadelní a filmové vědy SAV v Bratislavě. V letech 2002 až 2005 byl odborným asistentem a tajemníkem Katedry filmové vědy na FTF VŠMU a od roku 2005 působí jako pedagog a odborný asistent oboru dramaturgie a scenáristika na Fakultě dramatických umění Akademie umění v Banksé Bystrici. Je autorem mnoha článků a odborných studií z oblasti teorie a dějin filmu. Vydal knižní publikaci Vnem v zrkadle fotografie a filmu (2010), jako spoluautor se podílel na monografii Herec Ivan Palúch (2008). V roce 2015 vyšla jeho odborná publikace s titulem Autorský dokumentárny film na Slovensku po roku 1989.
Janis PrášilJanis PrášilProgramový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepur a na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.
příspěvky (24)
Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepur a na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.
Radim ProcházkaRadim ProcházkaAbsolvent masové komunikace na FSV UK a dokumentární tvorby na FAMU, kde je nyní mentorem zahraničních studentů režie a studentem doktorského studia. Produkoval filmy Roberta Sedláčka (mj. Pravidla lži či Rodina je základ státu), je producentem už třetího filmu Karla Vachka (dokončují esej Komunismus) a spolupracuje s mnoha dalšími režiséry a režisérkami. V posledních letech se zaměřuje na mezinárodní koprodukce a debutanty. Jeho filmy získaly mnoho ocenění. mj. v roce 2016 film Štěpána Altrichtera Schmitke České lvy za zvuk a hudbu. V současné době dokončuje s Robinem Kvapilem jako spolurežisér a producent film Máme na víc o prezidentské kandidatuře Michala Horáčka.
příspěvky (2)
Absolvent masové komunikace na FSV UK a dokumentární tvorby na FAMU, kde je nyní mentorem zahraničních studentů režie a studentem doktorského studia. Produkoval filmy Roberta Sedláčka (mj. Pravidla lži či Rodina je základ státu), je producentem už třetího filmu Karla Vachka (dokončují esej Komunismus) a spolupracuje s mnoha dalšími režiséry a režisérkami. V posledních letech se zaměřuje na mezinárodní koprodukce a debutanty. Jeho filmy získaly mnoho ocenění. mj. v roce 2016 film Štěpána Altrichtera Schmitke České lvy za zvuk a hudbu. V současné době dokončuje s Robinem Kvapilem jako spolurežisér a producent film Máme na víc o prezidentské kandidatuře Michala Horáčka.
Andrea Průchová HrůzováAndrea Průchová HrůzováTeoretička vizuální kultury, badatelka a pedagožka. Vyučuje na Karlově Univerzitě, Prague College a Scholastice. Založila a vede Platformu pro studium vizuální kultury Fresh Eye. V oblasti výzkumu spolupracuje s Národním filmovým archivem, Ústavem pro studium totalitních režimů a Univerzitou Karlovou. Do českého jazyka přeložila výbor esejí Způsoby vidění Johna Bergera a spolupodílela se na překladu Teorie obrazu W. J. T. Mitchella. V zahraničí publikovala formou samostatných kapitol věnovaných vztahu paměti a vizuality v Palgrave Macmillan (2015) a Springer Publishing House (2017). V současné době připravuje překlad knihy Jak vidět svět od Nicholase Mirzoeffa a zahraniční kolektivní publikaci věnovanou vztahu fotografie a historického bádání (University of Turku Press, 2018).
příspěvky (4)
Teoretička vizuální kultury, badatelka a pedagožka. Vyučuje na Karlově Univerzitě, Prague College a Scholastice. Založila a vede Platformu pro studium vizuální kultury Fresh Eye. V oblasti výzkumu spolupracuje s Národním filmovým archivem, Ústavem pro studium totalitních režimů a Univerzitou Karlovou. Do českého jazyka přeložila výbor esejí Způsoby vidění Johna Bergera a spolupodílela se na překladu Teorie obrazu W. J. T. Mitchella. V zahraničí publikovala formou samostatných kapitol věnovaných vztahu paměti a vizuality v Palgrave Macmillan (2015) a Springer Publishing House (2017). V současné době připravuje překlad knihy Jak vidět svět od Nicholase Mirzoeffa a zahraniční kolektivní publikaci věnovanou vztahu fotografie a historického bádání (University of Turku Press, 2018).
Tereza ReichováTereza ReichováTereza Reichová je dokumentaristka, studentka Katedry dokumentárního filmu na FAMU. Věnuje se převážně angažovanému filmu, jejím cílem je vyvolat diskusi o tabuizovaných a nepopulárních tématech. Natočila mj. snímky Do vlastních rukou (2008), KRUH: portrét demonstrace (2009), Manuál na výrobu teroristy (2010) a A kdo je tady flákač? (2014).
příspěvky (13)
Tereza Reichová je dokumentaristka, studentka Katedry dokumentárního filmu na FAMU. Věnuje se převážně angažovanému filmu, jejím cílem je vyvolat diskusi o tabuizovaných a nepopulárních tématech. Natočila mj. snímky Do vlastních rukou (2008), KRUH: portrét demonstrace (2009), Manuál na výrobu teroristy (2010) a A kdo je tady flákač? (2014).
Andrea SlovákováAndrea SlovákováDokumentaristka, kurátorka, pedagožka. Dramaturgyně experimentálních dokumentů na MFDF Ji.hlava, členka redakční rady Dok.revue. Působila ve vedení MFDF Ji.hlava v letech 2003-11, také jako ředitelka pro publikační činnost. Publikuje texty o filmu v různých periodikách (Cinepur, Kino Ikon), vyučuje na Masarykově univerzitě, byla šéfredaktorkou sborníku textů o dokumentu DO, je členkou redakční rady časopisu Iluminace a expertkou Státního fondu kinematografie. V letech 2012-15 byla ředitelkou Nakladatelství AMU. Natočila portrét matematika Petra Vopěnky (2006), film o mracích Oblaka (2007) či esej o dohlížecích mechanismech Nadohled (2011). Je zakladatelkou nakladatelství Nová beseda.
příspěvky (8)
Dokumentaristka, kurátorka, pedagožka. Dramaturgyně experimentálních dokumentů na MFDF Ji.hlava, členka redakční rady Dok.revue. Působila ve vedení MFDF Ji.hlava v letech 2003-11, také jako ředitelka pro publikační činnost. Publikuje texty o filmu v různých periodikách (Cinepur, Kino Ikon), vyučuje na Masarykově univerzitě, byla šéfredaktorkou sborníku textů o dokumentu DO, je členkou redakční rady časopisu Iluminace a expertkou Státního fondu kinematografie. V letech 2012-15 byla ředitelkou Nakladatelství AMU. Natočila portrét matematika Petra Vopěnky (2006), film o mracích Oblaka (2007) či esej o dohlížecích mechanismech Nadohled (2011). Je zakladatelkou nakladatelství Nová beseda.
Tomáš StejskalTomáš StejskalFilmový publicista a překladatel. K filmu se dostal díky oblibě japonských anime a Gillesi Deleuzovi. V roce 2008 začal spolupracovat se serverem Rejže.cz, zaměřeným na kinematografii jihovýchodní Asie a od té doby publikuje v různých periodicích - od úzce profilovaných časopisů jako Cinepur a A2 přes týdeník Houser až po Hospodářské noviny či internetový deník Aktuálně.cz. Vedle tištěných a online médií spolupracuje též se stanicí Vltava, kde je pravidelným hostem kritického pořadu Slovo o filmu. Jako dramaturg spoluorganizoval festival Film Sokolov a dále se podílí na výběru filmů na Fresh Film Fest. V současnosti působí v tiskovém oddělení Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava. Překládá z angličtiny popularizační i beletristické texty. Kromě filmů se věnuje objevování neobvyklých pivních stylů a chmelů - oblíbeným stylem je žitný India Pale Ale a mezi chmely vládne Amarillo.
příspěvky (4)
Filmový publicista a překladatel. K filmu se dostal díky oblibě japonských anime a Gillesi Deleuzovi. V roce 2008 začal spolupracovat se serverem Rejže.cz, zaměřeným na kinematografii jihovýchodní Asie a od té doby publikuje v různých periodicích - od úzce profilovaných časopisů jako Cinepur a A2 přes týdeník Houser až po Hospodářské noviny či internetový deník Aktuálně.cz. Vedle tištěných a online médií spolupracuje též se stanicí Vltava, kde je pravidelným hostem kritického pořadu Slovo o filmu. Jako dramaturg spoluorganizoval festival Film Sokolov a dále se podílí na výběru filmů na Fresh Film Fest. V současnosti působí v tiskovém oddělení Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava. Překládá z angličtiny popularizační i beletristické texty. Kromě filmů se věnuje objevování neobvyklých pivních stylů a chmelů - oblíbeným stylem je žitný India Pale Ale a mezi chmely vládne Amarillo.
Lenka StřelákováLenka StřelákováLenka Střeláková absolvovala filosofická a umělecko-teoretická studia na Fakultě humanitních studií University Karlovy a Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Je šéfredaktorkou jlbjlt.net [jelibojelito] a stínovou editorkou Artyčok.tv. Kriticky se věnuje především pohyblivému obrazu na pomezí kina, galerie a databáze.
příspěvky (5)
Lenka Střeláková absolvovala filosofická a umělecko-teoretická studia na Fakultě humanitních studií University Karlovy a Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Je šéfredaktorkou jlbjlt.net [jelibojelito] a stínovou editorkou Artyčok.tv. Kriticky se věnuje především pohyblivému obrazu na pomezí kina, galerie a databáze.
Milan UhdeMilan UhdeDramatik, spisovatel, redaktor a politik. V šedesátých letech pracoval pro časopis Host do domu, od roku 1972 až do převratu nesměl publikovat – jeho Balada pro banditu (1975) tak vyšla pod cízím jménem. Podepsal Chartu 77. Po revoluci byl krátce šéfredaktorem nakladatelství Atlantis. V roce 1990 se stal druhým polistopadovým ministrem kultury. Na konci devadesátých let z politiky odešel a vrátil se k psaní. Nadále spolupracuje s Milošem Štědroněm a píše rozhlasové a divadelní hry. V letech 2011 – březen 2014 zastával funkci předsedy Rady České televize. Právě České televizi – její dokumentární nabídce – se věnuje na stránkách dok.blogu.
příspěvky (2)
Dramatik, spisovatel, redaktor a politik. V šedesátých letech pracoval pro časopis Host do domu, od roku 1972 až do převratu nesměl publikovat – jeho Balada pro banditu (1975) tak vyšla pod cízím jménem. Podepsal Chartu 77. Po revoluci byl krátce šéfredaktorem nakladatelství Atlantis. V roce 1990 se stal druhým polistopadovým ministrem kultury. Na konci devadesátých let z politiky odešel a vrátil se k psaní. Nadále spolupracuje s Milošem Štědroněm a píše rozhlasové a divadelní hry. V letech 2011 – březen 2014 zastával funkci předsedy Rady České televize. Právě České televizi – její dokumentární nabídce – se věnuje na stránkách dok.blogu.
Daniel WalberDaniel WalberNezávislý filmový publicista a kritik. Pochází z Brooklynu. Několik let pravidelně přispívá na on-line portál Nonfics zaměřený na dokumentární tvorbu nejen na území Spojených států, i na další servery, jako jsou Movies.com, Film.com nebo Film School Rejects. Vystudoval historii na McGillově univerzitě v kanadském Montreálu a je absolventem filmových studií na newyorské univerzitě. V roce 2015 vyučoval na ji.hlavském semináři Média a dokument o aktuálních trendech v psaní o dokumentárních filmech.
příspěvky (5)
Nezávislý filmový publicista a kritik. Pochází z Brooklynu. Několik let pravidelně přispívá na on-line portál Nonfics zaměřený na dokumentární tvorbu nejen na území Spojených států, i na další servery, jako jsou Movies.com, Film.com nebo Film School Rejects. Vystudoval historii na McGillově univerzitě v kanadském Montreálu a je absolventem filmových studií na newyorské univerzitě. V roce 2015 vyučoval na ji.hlavském semináři Média a dokument o aktuálních trendech v psaní o dokumentárních filmech.