blogy: Ivan David

Mírný pokrok v mezích zákonaAdvokát Ivan David se zamýšlí nad proměnlivým vztahem autorského práva k realitě na základě nedávného případu s notoricky známým souslovím „je to paráda“ užitým v reklamě na Vitanu. 04.10.2018 - Ivan David
Jak jsem uděloval medailiPrávník Ivan David o své zkušenosti z účasti v mezinárodní porotě Doc Alliance Selection Award31.05.2018 - Ivan David
Otázka života a fikcePrávník Ivan David komentuje další francouzský případ sporu o využití víceméně faktografické knihy francouzské odbojářky Charlotte Delbo pro film Rideau Rouge à Raisko.01.03.2018 - Ivan David
Meze inspiraceFilmový právník Ivan David rozebírá kauzu reklamy na Citroën, která byla přiznaně inspirována proslulým jednozáběrovým filmem C'était un rendez-vous Clauda Lelouche.14.12.2017 - Ivan David
Hrát, nebo býtNěkolik poznámek filmového právníka Ivana Davida k právním aspektům rozdílů mezi hraným a dokumentárním filmem03.08.2017 - Ivan David
Všechno je v pořádkuFilmový právník Ivan David v souvislosti se svou návštěvou mezinárodní autorskoprávní konference v Kodani uvažuje nad hamletovskou otázkou: Být, nebo nebýt? To je, oč tu běží.08.06.2017 - Ivan David
Co (ne)přináší novela autorského zákona do oblasti filmuFilmový právník Ivan David glosuje Senátem schválený finální text novely autorského zákona – jaké změny čekají na všechny pracující v oblasti audiovize?23.03.2017 - Ivan David
Mluvil tu někdo o digitalizaci filmu?Filmový právník a advokát Ivan David nahlíží na zdánlivě jednoduchý pojem „digitalizace“, který rozdmýchává atmosféru nejen v odborných kruzích. Proč je tak složité tomuto pojmu porozumět?02.02.2017 - Ivan David
Ztrácí se báseň ve filmovém překladu?Ivan David, filmový právník, rozebírá jeden z nejživějších a nejzajímavějších rozsudků tohoto roku v oblasti autorského práva filmového13.10.2016 - Ivan David
Případ dokumentu Rada nad zlato a perspektiva nositele svobody projevuFilmový právník Ivan David se zabývá kauzou uniklého studentského dokumentu Rada nad zlato o „zlotřilých“ praktikách finančních poradců OVB. Co bude hrát hlavní roli při soudním procesu z hlediska právního? 22.09.2016 - Ivan David
Na obranu smluv aneb Pořádek dělá přátele (dokonce i mezi umělci)„Vězte, že se stostránkovou smlouvou, která pojednává o vytvoření jednodenního výkonu komparzisty ve středometrážním filmu, opravdu není něco v pořádku,“ varuje Ivan David před podceňováním jakýchkoliv smluv.11.08.2016 - Ivan David
Citace: Stará známá písnička?Filmový právník Ivan David ve svém novém blogu odhaluje možné odpovědi na zdánlivě velmi jednoduchou otázku: Co dělat, nechceme-li platit za autorskou licenci?30.06.2016 - Ivan David
Osoba veřejného zájmu, ta tvrdej chleba máSeržant Sarver, jehož životem se nechali inspirovat scénáristé oscarového filmu Smrt čeká všude, se domáhal kompenzace za narušení práva na ochranu dobré pověsti. Rozhodnutí amerického soudu komentuje filmový právník Ivan David28.04.2016 - Ivan David
O urážce starostenské nohy v éře YouTubeFilmový právník Ivan David upozorňuje na turecký případ zablokování serveru YouTube kvůli videím, která kritizovala několik desítek let mrtvého tureckého prezidenta. Proč nad takovou kauzou dnes nejde jen tak mávnout rukou?10.03.2016 - Ivan David
Dobrý soudce ještě žijeFilmový právník Ivan David přichází s příběhem Samsona Kambalu, autora výstavy, jež na Bienále 2015 parodovala radikální změnu názoru jednoho z členů Situacionistické internacionály.07.01.2016 - Ivan David
Nekamenujte právníkyFilmový právník Ivan David ve svém blogu hájí všechny své oborové kolegy se slovy: jsme jen lidé. Jaké situace se nedají „právně obejít“ třeba při experimentální tvorbě filmu? 12.11.2015 - Ivan David
Protagonista dokumentu a skrytá kameraCo by si měl uvědomit dokumentarista, uvažuje-li o využití skryté kamery či mikrofonu pro natáčení24.09.2015 - Ivan David
Dokumentarista a paragrafy: Několik poznámek úvodemTvorbu dokumentu mohou zkomplikovat různé právní situace. O tom, jak s nimi zacházet a co dělat, bude psát „filmový právník“ Ivan David. Ve svém prvním příspěvku shrnuje, co vše by mohlo dokumentaristu z hlediska práva potkat. 16.07.2015 - Ivan David

   blogeři:
Helena BendováHelena BendováFilmová a herní teoretička a pedagožka. Vystudovala filmovou vědu, působila mj. v Národním filmovém archivu a několik let jako šéfredaktorka časopisu Cinepur. V současnosti pracuje na FAMU v rámci Centra audiovizuálních studií. Občas něco napíše nebo přeloží. V roce 2014 spolu s Matějem Strnadem sestavila sborník Společenské vědy a audiovize, připravuje knihu Umění počítačových her. V rámci dok.revue se bude věnovat dokumentárním počítačovým hrám.
příspěvky (9)
Filmová a herní teoretička a pedagožka. Vystudovala filmovou vědu, působila mj. v Národním filmovém archivu a několik let jako šéfredaktorka časopisu Cinepur. V současnosti pracuje na FAMU v rámci Centra audiovizuálních studií. Občas něco napíše nebo přeloží. V roce 2014 spolu s Matějem Strnadem sestavila sborník Společenské vědy a audiovize, připravuje knihu Umění počítačových her. V rámci dok.revue se bude věnovat dokumentárním počítačovým hrám.
Michal BregantMichal BregantGenerální ředitel Národního filmového archivu. Od roku 2002 šest let působil jako děkan FAMU a poté dva roky vedl katedru FAMU International. Jeho odborný zájem se dlouhodobě zaměřuje na českou kinematografii a na filmovou avantgardu, experiment a vztahy mezi filmem a jinými uměleckými druhy. Poslední dobou se snaží lidem vysvětlit, že digitalizace je báječný nástroj zpřístupňování filmů, ale že nedokáže „vyřešit všechno“.
příspěvky (2)
Generální ředitel Národního filmového archivu. Od roku 2002 šest let působil jako děkan FAMU a poté dva roky vedl katedru FAMU International. Jeho odborný zájem se dlouhodobě zaměřuje na českou kinematografii a na filmovou avantgardu, experiment a vztahy mezi filmem a jinými uměleckými druhy. Poslední dobou se snaží lidem vysvětlit, že digitalizace je báječný nástroj zpřístupňování filmů, ale že nedokáže „vyřešit všechno“.
Ivan DavidIvan DavidAdvokát. Absolvent právnické fakulty UK a filmové vědy na filozofické fakultě téže univerzity. V roce 2015 vyšla jeho odborná publikace Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva. Od roku 2013 je expertem Státního fondu kinematografie se specializací na ochranu práv ke kinematografickým dílům a jejich záznamům. Nepravidelně píše pro právní online portály jako elaw.cz nebo epravo.cz.
příspěvky (18)
Advokát. Absolvent právnické fakulty UK a filmové vědy na filozofické fakultě téže univerzity. V roce 2015 vyšla jeho odborná publikace Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva. Od roku 2013 je expertem Státního fondu kinematografie se specializací na ochranu práv ke kinematografickým dílům a jejich záznamům. Nepravidelně píše pro právní online portály jako elaw.cz nebo epravo.cz.
Mária FerenčuhováMária FerenčuhováBásnířka, překladatelka, badatelka. Přednáší dějiny a teorii dokumentárního filmu na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Publikuje odborné statě a poezii. Vydala několik knih, mj. vědeckou monografii Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a sbírku veršů Ohrozený druh (2012).
příspěvky (7)
Básnířka, překladatelka, badatelka. Přednáší dějiny a teorii dokumentárního filmu na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Publikuje odborné statě a poezii. Vydala několik knih, mj. vědeckou monografii Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a sbírku veršů Ohrozený druh (2012).
Tomáš FeřtekTomáš FeřtekNovinář, scenárista a dramaturg. V osmdesátých letech prodával v antikvariátu, jezdil s maringotkou po Čechách a šil spací pytle. V letech 1991 – 2007 působil jako redaktor týdeníku Reflex. Dnes pravidelně přispívá do Respektu. Jako novinář se orientuje především na tematiku vzdělávání a životní prostředí. Od roku 2007 pracoval ve vývoji TV Nova a společnosti Media Pro Production a jakožto kreativní producent a později scenárista se podílel na tvorbě docusoapů a detektivek. Od roku 2012 je na volné noze a jako dramaturg a scenárista pracuje pro Českou televizi. Spoluzaložil společnost EDUin, jež vytváří rámec pro diskuzi o vzdělání v České republice. Rád jezdí na kole a chodí pěšky.
příspěvky (7)
Novinář, scenárista a dramaturg. V osmdesátých letech prodával v antikvariátu, jezdil s maringotkou po Čechách a šil spací pytle. V letech 1991 – 2007 působil jako redaktor týdeníku Reflex. Dnes pravidelně přispívá do Respektu. Jako novinář se orientuje především na tematiku vzdělávání a životní prostředí. Od roku 2007 pracoval ve vývoji TV Nova a společnosti Media Pro Production a jakožto kreativní producent a později scenárista se podílel na tvorbě docusoapů a detektivek. Od roku 2012 je na volné noze a jako dramaturg a scenárista pracuje pro Českou televizi. Spoluzaložil společnost EDUin, jež vytváří rámec pro diskuzi o vzdělání v České republice. Rád jezdí na kole a chodí pěšky.
Jan Gogola ml.Jan Gogola ml.Režisér, dramaturg, pedagog FAMU a UTB, spolupracovník Českého rozhlasu a IDF. Bývalý dramaturg ČT, šéf programu ČT Brno, pedagog JAMU. Z filmografie: Vila Inocent, Nonstop, Panenka proti zbytku světa, Národ sobě.., Přes hranice: České Velenice evropské, Breathless: Mám ráda nudný život, Rock života, Král nic nedělá, Kateřina Šedá: Jak se dělá mýtus, František svého druhu, Exkurze aneb Historie současnosti. Retrospektivy: DOCsk Košice 2011, Febiofest Bratislava 2014. Masterclass: DOCsk Košice 2011, DOK Leipzig 2011, Filmer a tout prix – Brusel 2015. Dramaturgoval například filmy P. Abraháma, E. Hníkové, V. Chytilové, V. Janečka, P. Kerekese, R. Kirchhoffa, V. Klusáka, L. Králové, J. Krejčíka, F. Remundy, H. Třeštíkové.
příspěvky (4)
Režisér, dramaturg, pedagog FAMU a UTB, spolupracovník Českého rozhlasu a IDF. Bývalý dramaturg ČT, šéf programu ČT Brno, pedagog JAMU. Z filmografie: Vila Inocent, Nonstop, Panenka proti zbytku světa, Národ sobě.., Přes hranice: České Velenice evropské, Breathless: Mám ráda nudný život, Rock života, Král nic nedělá, Kateřina Šedá: Jak se dělá mýtus, František svého druhu, Exkurze aneb Historie současnosti. Retrospektivy: DOCsk Košice 2011, Febiofest Bratislava 2014. Masterclass: DOCsk Košice 2011, DOK Leipzig 2011, Filmer a tout prix – Brusel 2015. Dramaturgoval například filmy P. Abraháma, E. Hníkové, V. Chytilové, V. Janečka, P. Kerekese, R. Kirchhoffa, V. Klusáka, L. Králové, J. Krejčíka, F. Remundy, H. Třeštíkové.
Tereza HadravováTereza HadravováEditorka a estetička. Vystudovala estetiku a filozofii na FF UK. Pracuje jako redaktorka časopisu Estetika: The Central European Journal of Aesthetics. V roce 2014 editovala časopis dok.revue. Jako autorka či hostující editorka spolupracovala s časopisy Iluminace, Cinepur, Česká literatura ad. Ve své práci se zajímá o různá rozhraní filozofie, mimo jiné také o průniky filozofie a filmu. Právě tomuto tématu se bude věnovat ve svých příspěvcích na stránkách dok.blogu.
příspěvky (11)
Editorka a estetička. Vystudovala estetiku a filozofii na FF UK. Pracuje jako redaktorka časopisu Estetika: The Central European Journal of Aesthetics. V roce 2014 editovala časopis dok.revue. Jako autorka či hostující editorka spolupracovala s časopisy Iluminace, Cinepur, Česká literatura ad. Ve své práci se zajímá o různá rozhraní filozofie, mimo jiné také o průniky filozofie a filmu. Právě tomuto tématu se bude věnovat ve svých příspěvcích na stránkách dok.blogu.
Andrea HanáčkováAndrea HanáčkováRozhlasová teoretička a dokumentaristka, jakkoli se to možná navzájem vylučuje. Skoro čtvrt století pracuje jako freelancer pro Český rozhlas, jistější existenci ji zajišťuje olomoucká Univerzita Palackého, kde působí jako odborná asistentka na katedře divadelních a filmových studií. Pokouší se s kolegy ustavit v Čechách obor TV a radio studies. Vyhledává ticho a kopce, společenský čas nejraději tráví s aktivitami vesnického spolku v Crhově na Zábřežsku.
příspěvky (14)
Rozhlasová teoretička a dokumentaristka, jakkoli se to možná navzájem vylučuje. Skoro čtvrt století pracuje jako freelancer pro Český rozhlas, jistější existenci ji zajišťuje olomoucká Univerzita Palackého, kde působí jako odborná asistentka na katedře divadelních a filmových studií. Pokouší se s kolegy ustavit v Čechách obor TV a radio studies. Vyhledává ticho a kopce, společenský čas nejraději tráví s aktivitami vesnického spolku v Crhově na Zábřežsku.
Vít JanečekVít JanečekVít Janeček, narozen 1970. Absolvent FF UK (filmová věda) a FAMU (dokumentární tvorba), režisér, publicista, pedagog FAMU. V 90. letech pracoval jako dramaturg filmových projektů Experimentálního prostoru ROXY, divadla Archa a jako kurátor historických retrospektiv na několika ročnících MFF Karlovy Vary. Dlouhodobě se zabývá filmovou teorií, dokumentárním filmem a interdisciplinárními vztahy mezi uměleckými obory a obory poznání. Spoluzaložil Centrum audiovizuálních studií FAMU, které vedl první čtyři roky, v letech 2012 – 2015 vedl anglickou sekci FAMU – FAMU International. Od roku 2006 vede vzdělávací projekt MZV a FAMU v Barmě, této oblasti se věnuje šířeji. V roce 2014 spolu se svojí ženou režisérkou Zuzanou Piussi založil produkci D1film, kde nadále vyvíjejí mj. své filmy.
příspěvky (1)
Vít Janeček, narozen 1970. Absolvent FF UK (filmová věda) a FAMU (dokumentární tvorba), režisér, publicista, pedagog FAMU. V 90. letech pracoval jako dramaturg filmových projektů Experimentálního prostoru ROXY, divadla Archa a jako kurátor historických retrospektiv na několika ročnících MFF Karlovy Vary. Dlouhodobě se zabývá filmovou teorií, dokumentárním filmem a interdisciplinárními vztahy mezi uměleckými obory a obory poznání. Spoluzaložil Centrum audiovizuálních studií FAMU, které vedl první čtyři roky, v letech 2012 – 2015 vedl anglickou sekci FAMU – FAMU International. Od roku 2006 vede vzdělávací projekt MZV a FAMU v Barmě, této oblasti se věnuje šířeji. V roce 2014 spolu se svojí ženou režisérkou Zuzanou Piussi založil produkci D1film, kde nadále vyvíjejí mj. své filmy.
Milan KrumlMilan KrumlMediální analytik a původním povoláním novinář. Pracoval od konce osmdesátých let v Mladém světě, Týdnu a posléze v MF Dnes především jako zahraniční reportér a analytik, od roku 2001 působí v televizi jako specialista na žánry a vývoj formátů, nejprve v TV Nova a od roku 2012 v České televizi. Současně vyučuje na FSV UK dějiny televizní zábavy a mediální kritiku a na FAMU o televizních žánrech a jejich současné podobě.
příspěvky (9)
Mediální analytik a původním povoláním novinář. Pracoval od konce osmdesátých let v Mladém světě, Týdnu a posléze v MF Dnes především jako zahraniční reportér a analytik, od roku 2001 působí v televizi jako specialista na žánry a vývoj formátů, nejprve v TV Nova a od roku 2012 v České televizi. Současně vyučuje na FSV UK dějiny televizní zábavy a mediální kritiku a na FAMU o televizních žánrech a jejich současné podobě.
Štěpán KubalíkŠtěpán KubalíkŠtěpán Kubalík působí na katedře estetiky FF UK, kde dokončuje disertaci o pojmu estetických vlastností a vyučuje analytickou estetiku. Pro dok.revue přeložil dvě teoretické studie. Ve volném čase poslouchá rádio, hraje badminton a pouští draky v okolí Myslíva.
příspěvky (7)
Štěpán Kubalík působí na katedře estetiky FF UK, kde dokončuje disertaci o pojmu estetických vlastností a vyučuje analytickou estetiku. Pro dok.revue přeložil dvě teoretické studie. Ve volném čase poslouchá rádio, hraje badminton a pouští draky v okolí Myslíva.
Martin  PalúchMartin PalúchFilmový teoretik a historik. V roce 2001 ukončil studium filmové vědy na Filmové a televizní fakultě VŠMU v Bratislavě. Od roku 2002 působí jako samostatný vědecký pracovník na Ústavu divadelní a filmové vědy SAV v Bratislavě. V letech 2002 až 2005 byl odborným asistentem a tajemníkem Katedry filmové vědy na FTF VŠMU a od roku 2005 působí jako pedagog a odborný asistent oboru dramaturgie a scenáristika na Fakultě dramatických umění Akademie umění v Banksé Bystrici. Je autorem mnoha článků a odborných studií z oblasti teorie a dějin filmu. Vydal knižní publikaci Vnem v zrkadle fotografie a filmu (2010), jako spoluautor se podílel na monografii Herec Ivan Palúch (2008). V roce 2015 vyšla jeho odborná publikace s titulem Autorský dokumentárny film na Slovensku po roku 1989.
příspěvky (5)
Filmový teoretik a historik. V roce 2001 ukončil studium filmové vědy na Filmové a televizní fakultě VŠMU v Bratislavě. Od roku 2002 působí jako samostatný vědecký pracovník na Ústavu divadelní a filmové vědy SAV v Bratislavě. V letech 2002 až 2005 byl odborným asistentem a tajemníkem Katedry filmové vědy na FTF VŠMU a od roku 2005 působí jako pedagog a odborný asistent oboru dramaturgie a scenáristika na Fakultě dramatických umění Akademie umění v Banksé Bystrici. Je autorem mnoha článků a odborných studií z oblasti teorie a dějin filmu. Vydal knižní publikaci Vnem v zrkadle fotografie a filmu (2010), jako spoluautor se podílel na monografii Herec Ivan Palúch (2008). V roce 2015 vyšla jeho odborná publikace s titulem Autorský dokumentárny film na Slovensku po roku 1989.
Janis PrášilJanis PrášilProgramový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepur a na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.
příspěvky (24)
Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepur a na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.
Radim ProcházkaRadim ProcházkaAbsolvent masové komunikace na FSV UK a dokumentární tvorby na FAMU, kde je nyní mentorem zahraničních studentů režie a studentem doktorského studia. Produkoval filmy Roberta Sedláčka (mj. Pravidla lži či Rodina je základ státu), je producentem už třetího filmu Karla Vachka (dokončují esej Komunismus) a spolupracuje s mnoha dalšími režiséry a režisérkami. V posledních letech se zaměřuje na mezinárodní koprodukce a debutanty. Jeho filmy získaly mnoho ocenění. mj. v roce 2016 film Štěpána Altrichtera Schmitke České lvy za zvuk a hudbu. V současné době dokončuje s Robinem Kvapilem jako spolurežisér a producent film Máme na víc o prezidentské kandidatuře Michala Horáčka.
příspěvky (2)
Absolvent masové komunikace na FSV UK a dokumentární tvorby na FAMU, kde je nyní mentorem zahraničních studentů režie a studentem doktorského studia. Produkoval filmy Roberta Sedláčka (mj. Pravidla lži či Rodina je základ státu), je producentem už třetího filmu Karla Vachka (dokončují esej Komunismus) a spolupracuje s mnoha dalšími režiséry a režisérkami. V posledních letech se zaměřuje na mezinárodní koprodukce a debutanty. Jeho filmy získaly mnoho ocenění. mj. v roce 2016 film Štěpána Altrichtera Schmitke České lvy za zvuk a hudbu. V současné době dokončuje s Robinem Kvapilem jako spolurežisér a producent film Máme na víc o prezidentské kandidatuře Michala Horáčka.
Andrea Průchová HrůzováAndrea Průchová HrůzováTeoretička vizuální kultury, badatelka a pedagožka. Vyučuje na Karlově Univerzitě, Prague College a Scholastice. Založila a vede Platformu pro studium vizuální kultury Fresh Eye. V oblasti výzkumu spolupracuje s Národním filmovým archivem, Ústavem pro studium totalitních režimů a Univerzitou Karlovou. Do českého jazyka přeložila výbor esejí Způsoby vidění Johna Bergera a spolupodílela se na překladu Teorie obrazu W. J. T. Mitchella. V zahraničí publikovala formou samostatných kapitol věnovaných vztahu paměti a vizuality v Palgrave Macmillan (2015) a Springer Publishing House (2017). V současné době připravuje překlad knihy Jak vidět svět od Nicholase Mirzoeffa a zahraniční kolektivní publikaci věnovanou vztahu fotografie a historického bádání (University of Turku Press, 2018).
příspěvky (4)
Teoretička vizuální kultury, badatelka a pedagožka. Vyučuje na Karlově Univerzitě, Prague College a Scholastice. Založila a vede Platformu pro studium vizuální kultury Fresh Eye. V oblasti výzkumu spolupracuje s Národním filmovým archivem, Ústavem pro studium totalitních režimů a Univerzitou Karlovou. Do českého jazyka přeložila výbor esejí Způsoby vidění Johna Bergera a spolupodílela se na překladu Teorie obrazu W. J. T. Mitchella. V zahraničí publikovala formou samostatných kapitol věnovaných vztahu paměti a vizuality v Palgrave Macmillan (2015) a Springer Publishing House (2017). V současné době připravuje překlad knihy Jak vidět svět od Nicholase Mirzoeffa a zahraniční kolektivní publikaci věnovanou vztahu fotografie a historického bádání (University of Turku Press, 2018).
Tereza ReichováTereza ReichováTereza Reichová je dokumentaristka, studentka Katedry dokumentárního filmu na FAMU. Věnuje se převážně angažovanému filmu, jejím cílem je vyvolat diskusi o tabuizovaných a nepopulárních tématech. Natočila mj. snímky Do vlastních rukou (2008), KRUH: portrét demonstrace (2009), Manuál na výrobu teroristy (2010) a A kdo je tady flákač? (2014).
příspěvky (13)
Tereza Reichová je dokumentaristka, studentka Katedry dokumentárního filmu na FAMU. Věnuje se převážně angažovanému filmu, jejím cílem je vyvolat diskusi o tabuizovaných a nepopulárních tématech. Natočila mj. snímky Do vlastních rukou (2008), KRUH: portrét demonstrace (2009), Manuál na výrobu teroristy (2010) a A kdo je tady flákač? (2014).
Andrea SlovákováAndrea SlovákováDokumentaristka, kurátorka, pedagožka. Dramaturgyně experimentálních dokumentů na MFDF Ji.hlava, členka redakční rady Dok.revue. Působila ve vedení MFDF Ji.hlava v letech 2003-11, také jako ředitelka pro publikační činnost. Publikuje texty o filmu v různých periodikách (Cinepur, Kino Ikon), vyučuje na Masarykově univerzitě, byla šéfredaktorkou sborníku textů o dokumentu DO, je členkou redakční rady časopisu Iluminace a expertkou Státního fondu kinematografie. V letech 2012-15 byla ředitelkou Nakladatelství AMU. Natočila portrét matematika Petra Vopěnky (2006), film o mracích Oblaka (2007) či esej o dohlížecích mechanismech Nadohled (2011). Je zakladatelkou nakladatelství Nová beseda.
příspěvky (8)
Dokumentaristka, kurátorka, pedagožka. Dramaturgyně experimentálních dokumentů na MFDF Ji.hlava, členka redakční rady Dok.revue. Působila ve vedení MFDF Ji.hlava v letech 2003-11, také jako ředitelka pro publikační činnost. Publikuje texty o filmu v různých periodikách (Cinepur, Kino Ikon), vyučuje na Masarykově univerzitě, byla šéfredaktorkou sborníku textů o dokumentu DO, je členkou redakční rady časopisu Iluminace a expertkou Státního fondu kinematografie. V letech 2012-15 byla ředitelkou Nakladatelství AMU. Natočila portrét matematika Petra Vopěnky (2006), film o mracích Oblaka (2007) či esej o dohlížecích mechanismech Nadohled (2011). Je zakladatelkou nakladatelství Nová beseda.
Tomáš StejskalTomáš StejskalFilmový publicista a překladatel. K filmu se dostal díky oblibě japonských anime a Gillesi Deleuzovi. V roce 2008 začal spolupracovat se serverem Rejže.cz, zaměřeným na kinematografii jihovýchodní Asie a od té doby publikuje v různých periodicích - od úzce profilovaných časopisů jako Cinepur a A2 přes týdeník Houser až po Hospodářské noviny či internetový deník Aktuálně.cz. Vedle tištěných a online médií spolupracuje též se stanicí Vltava, kde je pravidelným hostem kritického pořadu Slovo o filmu. Jako dramaturg spoluorganizoval festival Film Sokolov a dále se podílí na výběru filmů na Fresh Film Fest. V současnosti působí v tiskovém oddělení Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava. Překládá z angličtiny popularizační i beletristické texty. Kromě filmů se věnuje objevování neobvyklých pivních stylů a chmelů - oblíbeným stylem je žitný India Pale Ale a mezi chmely vládne Amarillo.
příspěvky (4)
Filmový publicista a překladatel. K filmu se dostal díky oblibě japonských anime a Gillesi Deleuzovi. V roce 2008 začal spolupracovat se serverem Rejže.cz, zaměřeným na kinematografii jihovýchodní Asie a od té doby publikuje v různých periodicích - od úzce profilovaných časopisů jako Cinepur a A2 přes týdeník Houser až po Hospodářské noviny či internetový deník Aktuálně.cz. Vedle tištěných a online médií spolupracuje též se stanicí Vltava, kde je pravidelným hostem kritického pořadu Slovo o filmu. Jako dramaturg spoluorganizoval festival Film Sokolov a dále se podílí na výběru filmů na Fresh Film Fest. V současnosti působí v tiskovém oddělení Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava. Překládá z angličtiny popularizační i beletristické texty. Kromě filmů se věnuje objevování neobvyklých pivních stylů a chmelů - oblíbeným stylem je žitný India Pale Ale a mezi chmely vládne Amarillo.
Lenka StřelákováLenka StřelákováLenka Střeláková absolvovala filosofická a umělecko-teoretická studia na Fakultě humanitních studií University Karlovy a Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Je šéfredaktorkou jlbjlt.net [jelibojelito] a stínovou editorkou Artyčok.tv. Kriticky se věnuje především pohyblivému obrazu na pomezí kina, galerie a databáze.
příspěvky (5)
Lenka Střeláková absolvovala filosofická a umělecko-teoretická studia na Fakultě humanitních studií University Karlovy a Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Je šéfredaktorkou jlbjlt.net [jelibojelito] a stínovou editorkou Artyčok.tv. Kriticky se věnuje především pohyblivému obrazu na pomezí kina, galerie a databáze.
Milan UhdeMilan UhdeDramatik, spisovatel, redaktor a politik. V šedesátých letech pracoval pro časopis Host do domu, od roku 1972 až do převratu nesměl publikovat – jeho Balada pro banditu (1975) tak vyšla pod cízím jménem. Podepsal Chartu 77. Po revoluci byl krátce šéfredaktorem nakladatelství Atlantis. V roce 1990 se stal druhým polistopadovým ministrem kultury. Na konci devadesátých let z politiky odešel a vrátil se k psaní. Nadále spolupracuje s Milošem Štědroněm a píše rozhlasové a divadelní hry. V letech 2011 – březen 2014 zastával funkci předsedy Rady České televize. Právě České televizi – její dokumentární nabídce – se věnuje na stránkách dok.blogu.
příspěvky (2)
Dramatik, spisovatel, redaktor a politik. V šedesátých letech pracoval pro časopis Host do domu, od roku 1972 až do převratu nesměl publikovat – jeho Balada pro banditu (1975) tak vyšla pod cízím jménem. Podepsal Chartu 77. Po revoluci byl krátce šéfredaktorem nakladatelství Atlantis. V roce 1990 se stal druhým polistopadovým ministrem kultury. Na konci devadesátých let z politiky odešel a vrátil se k psaní. Nadále spolupracuje s Milošem Štědroněm a píše rozhlasové a divadelní hry. V letech 2011 – březen 2014 zastával funkci předsedy Rady České televize. Právě České televizi – její dokumentární nabídce – se věnuje na stránkách dok.blogu.
Daniel WalberDaniel WalberNezávislý filmový publicista a kritik. Pochází z Brooklynu. Několik let pravidelně přispívá na on-line portál Nonfics zaměřený na dokumentární tvorbu nejen na území Spojených států, i na další servery, jako jsou Movies.com, Film.com nebo Film School Rejects. Vystudoval historii na McGillově univerzitě v kanadském Montreálu a je absolventem filmových studií na newyorské univerzitě. V roce 2015 vyučoval na ji.hlavském semináři Média a dokument o aktuálních trendech v psaní o dokumentárních filmech.
příspěvky (5)
Nezávislý filmový publicista a kritik. Pochází z Brooklynu. Několik let pravidelně přispívá na on-line portál Nonfics zaměřený na dokumentární tvorbu nejen na území Spojených států, i na další servery, jako jsou Movies.com, Film.com nebo Film School Rejects. Vystudoval historii na McGillově univerzitě v kanadském Montreálu a je absolventem filmových studií na newyorské univerzitě. V roce 2015 vyučoval na ji.hlavském semináři Média a dokument o aktuálních trendech v psaní o dokumentárních filmech.